Bodyfit Corona mededeling

Bodyfit Corona mededeling

Beste leden van Bodyfit,

Sinds 16 maart hebben wij – met pijn in ons hart – onze deuren moeten sluiten tot tenminste 6 april.
Een noodzakelijke overheidsmaatregel met grote gevolgen voor ons, maar ook voor jou. Juist in een
periode dat een gezonde levensstijl en weerstand essentieel is, kunnen wij je daarin niet
ondersteunen. Dat spijt ons. We hopen vooral dat iedereen in beweging blijft, ook nu wij onze
deuren hebben moeten sluiten.
Deze situatie zal veel vragen oproepen. Met dit bericht hopen wij de meest essentiële vragen te
beantwoorden.

Heb ik recht op compensatie?
Een logische en terechte vraag in deze uitzonderlijke tijden. Uit de informatie die wij hebben
ontvangen van NL Actief, de overkoepelende brancheorganisatie voor ondernemers in het sport- en
bewegingsbedrijf, is het antwoord vooralsnog nee. Dit vraagt om een uitleg:
Nederland (en in het bijzonder onze branche) verkeert in een ongekend uitzonderlijke situatie. Dat
wij onze diensten niet kunnen aanbieden komt door de ingrijpende overheidsmaatregel en vormt
een overmachtssituatie. Daarnaast was sporten in een sportclub – gelet op de richtlijnen van het
RIVM – ondertussen onmogelijk geworden. Samen met de brancheorganisatie NL Actief proberen wij
om zo snel mogelijk weer het sporten op de sportscholen mogelijk te maken. Uiteraard zijn de
richtlijnen van het RIVM en de overheid hierin leidend.

Op grond van de wet is ontbinding van de tussen ons gesloten overeenkomst ‘gelet op de bijzondere
aard van de situatie’ niet mogelijk. Ook het opschorten van je betalingsverplichting over de drie
weken dat we gesloten zijn, zou desastreuze gevolgen hebben en is niet mogelijk. Op dit moment is
het voor ons dan ook onmogelijk en onredelijk om je te compenseren voor de drie weken dat wij
gesloten zijn. We vragen je dan ook vriendelijk om betalingen niet te storneren, omdat dat enkel in
meer en hogere kosten resulteert. Het spijt ons dat wij jou niet anders te kunnen berichten en hopen
op ieders begrip.

Wat en wanneer dan wel?
Daar kunnen we momenteel nog niets zinnigs over zeggen. Door de diverse noodmaatregelen, zullen
wij hopelijk ook in de kosten kunnen besparen. Wij zullen dit de komende periode inventariseren en
op korte termijn bij je terugkomen met een passende oplossing, waarmee we je hopelijk tevreden
kunnen stellen. Deze uitzonderlijke situatie vraagt veel van iedereen. Wij zullen alles in het werk
stellen om ervoor te zorgen dat wij binnenkort weer open kunnen en ons inzetten om de
ongemakken zoveel als mogelijk te compenseren.

Digitale lessen.
Via Les Mills kunnen jullie binnenkort zelf de lessen volgen via de digitale omgeving. Dit kan je dan
volgen op je eigen gekozen moment in jouw eigen omgeving. Ook de Xcore lessen zullen digitaal
worden aangeboden. Xcore zonder Xco’s is lastig. Fitnesscentrum Bodyfit biedt daarom het lenen van
XCO’s tot de mogelijkheid. Zodra dit mogelijk is vermelden wij dit op onze social media en website.
Jouw gezondheid en sportplezier staat bij ons altijd bovenaan. Wees dan ook voorzichtig, let goed op
elkaar en help elkaar waar mogelijk.
Heb je vragen, suggesties of opmerkingen, laat het ons weten. Onze deuren zijn verplicht gesloten,
maar wij staan desondanks voor je klaar op admin@bodyfitdenhelder.nl 

Share This