Update van Bodyfit

Update van Bodyfit

Beste leden van Fitnesscentrum Bodyfit,

Het zal u niet zijn ontgaan: sinds 16 maart jl. hebben fitnessondernemers – met pijn in hun hart – de
deuren moeten sluiten tot tenminste 6 april. Dat geldt ook voor ons centrum. We hebben alle begrip
voor die maatregelen, want gezondheid gaat voor alles en is ons kostbaarste bezit. Dat is precies
waar we ons als fitnesscentrum Bodyfit samen met u iedere dag voor inzetten: gezonder, fitter en
vitaler worden en blijven.

De noodzakelijke overheidsmaatregel heeft grote gevolgen voor ons, maar ook voor u. Juist in een
periode dat een gezonde levensstijl en weerstand essentieel zijn, kunnen wij u daarin niet
ondersteunen. Dat spijt ons. We hopen vooral dat iedereen in beweging blijft, ook nu wij onze
deuren hebben moeten sluiten.

Dat wij noodgedwongen gesloten zijn, wil echter niet zeggen dat we u nu niet kunnen helpen bij een
gezondere leefstijl en u kunnen adviseren. Om u in deze uitzonderlijke tijd toch van dienst te kunnen
zijn, bieden we u het volgende aan:

  • Alle groepslessen van House of Workouts waaronder XCO zijn digitaal te volgen. Diegene diedat wilden, hebben een XCO bij ons opgehaald.
  • Alle groepslessen van Les Mills zijn ook digitaal te volgen. De accounts zijn ook te vinden op de website www.bodyfitdenhelder.nl of de Bodyfit APP. Voor diegene die een Bodypumpstang willen lenen, daarover vandaag een update.
  • Uit solidariteit met de ZZP’ers die ook geen buitenlessen meer mogen verzorgen, hebben wij besloten om geen buitenlessen te geven. Hiermee voorkomen wij concurentievervalsing. Wij gaan die sportieve strijd wel weer aan als wij allemaal weer buiten mogen sporten.

Tot nu toe hebben wij nog nauwelijks vragen gekregen met betrekking tot de betaling van
abonnementsgelden voor de maand Maart, waarvoor dank! We hebben er alle begrip voor dat dit in
de huidige situatie wel vragen oproept. Uit het feit dat er nauwelijks vragen zijn gesteld voelen wij
ons gesteund door jullie. De overkoepelende brancheorganisatie NL.Actief heeft dan ook geadviseerd
om voor de maand April de contributies vooralsnog ook te incasseren.

Heeft u recht op compensatie?
Een logische en terechte vraag in deze uitzonderlijke tijden. Uit de informatie die wij van NL Actief
hebben ontvangen, is het antwoord vooralsnog: nee.

Dit vraagt om een uitleg.
Nederland – en in het bijzonder onze branche – verkeert in een ongekend uitzonderlijke situatie. Dat
wij onze diensten niet kunnen aanbieden, komt door de ingrijpende overheidsmaatregel en vormt
een overmachtssituatie. Bovendien was sporten in een sportclub – gelet op de richtlijnen van het
RIVM – ondertussen onmogelijk geworden. Op grond van de wet is ontbinding van de tussen ons
gesloten overeenkomst ‘gelet op de bijzondere aard van de situatie’ niet mogelijk. Het opschorten
van uw betalingsverplichting over de drie weken dat we gesloten zijn, zou bovendien desastreuze
gevolgen hebben voor Fitnesscentrum Bodyfit en is daarom ook niet mogelijk. We vragen u dan ook
vriendelijk om betalingen niet te storneren, omdat dat enkel in meer en hogere kosten resulteert.
Kosten die we niet kunnen dragen in deze tijd waarin we ons bedrijf overeind proberen te houden.

Kunnen we u compenseren?
We bekijken op dit moment de mogelijkheden om u te compenseren voor de – vooralsnog – drie
weken dat u niet bij ons kunt sporten. Deels doen we dat al, door u te blijven adviseren en inspireren
hoe u in deze situatie invulling kunt geven aan een gezonde(re) leefstijl. Zie het eerdere overzicht
met diensten die wij u aanbieden.

Door de diverse noodmaatregelen van het kabinet, zullen wij hopelijk ook in de kosten kunnen
besparen. Zodra de uitvoeringsbepaling hierover bekend zijn, en wij gecompenseerd kunnen worden,
zullen wij uiteraard ook jou compenseren. Samen met branchevereniging NL Actief gaan wij deze
mogelijkheden, de komende periode inventariseren. Eerst dan kunnen wij praten over een passende
(financiële) restitutie. Op dit moment doen wij een beroep op uw support en begrip, zodat ook wij
onze financiele verplichtingen na kunnen komen, totdat de compensatieregeling geëffectueerd
wordt.

Uw gezondheid en sportplezier staat bij ons altijd bovenaan. Wees dan ook voorzichtig, let goed op
elkaar en help elkaar waar mogelijk.

Heeft u vragen, suggesties of opmerkingen, laat het ons weten via admin@bodyfitdenhelder.nl. De
deuren van onze club zijn verplicht gesloten, maar wij staan desondanks voor u klaar!

Met vriendelijke groet,
Team Bodyfit

Share This